Is de batterij van uw elektrische fiets sneller leeggelopen dan verwacht of heeft u een platte band op de weg? We laten u niet in de steek!
In geval van problemen op de weg (ongeval, platte band, batterij, diefstal,...) komen wij uw fiets gratis ter plaatse herstellen en indien nodig zetten wij u met uw fiets af bij u thuis.
U gaat wat drinken en ook al heeft u uw fiets vastgemaakt, wordt hij gestolen? Wij zullen deze volledig terugbetalen na aftrek van uw franchise. (Vanaf het 4e jaar is een afschrijving van toepassing.)
Wij betalen ook voor uw taxi naar huis (tot maximaal 500€).
Uw fiets is dag en nacht gedekt, zowel binnen als buiten zolang de fiets aan een vast punt is bevestigd met een goedgekeurd slot (zie lijst met uitsluitingen).
Om de premies laag te houden, passen wij een vrijstelling van 10% van de verzekerde limiet (met een min. van € 50 en een max. van € 200) toe. Dit betekent dat als een fiets € 3000 waard is, het bedrag van de vrijstelling slechts € 200 is. Wij passen geen afschrijving toe gedurende 3 jaar, dit betekent dat wij altijd uw aankoopprijs als referentie zullen nemen. In tegenstelling tot de meeste van onze concurrenten, verliest uw fiets dus geen waarde, zelfs niet na 3 jaar. Wij trekken enkel de vrijstelling af. Een afschrijving is van toepassing vanaf het 4de jaar.
Wij beschermen uw batterij! 24/7 bescherming van uw batterij in geval van diefstal, omdat we weten hoe vervelend en kostbaar het kan zijn om uw batterij kwijt te raken.
Wij nemen volledig op eigen kosten alle herstellingen voor materiële schade die u aan uw fiets heeft opgelopen als gevolg van een ongeval, vandalisme, overstroming, brand (bv. batterij of andere externe elementen) als deze het bedrag van de franchise overschrijden.
Wij weten dat u niet zonder uw fiets kunt, daarom vergoeden wij de kosten voor het huren van een vervang fiets. Tot een maximum van € 15 inclusief alle belastingen per dag en voor een maximum van 3 opeenvolgende dagen.
Het bedrag van de Engelse vrijstelling is 10% van de totale aankoopprijs van uw fiets (met een min. van € 50 en een max. van € 200).
Hieronder vindt u de lijst met uitsluitingen. Indien u meer details of verduidelijking wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zijn steeds beschikbaar.
De fiets moet worden vergrendeld met een overeengekomen slot, ofwel ABUS (veiligheid 10 of hoger), VdS (A+ of B+), ART (categorie 2 of hoger) FUB (categorie 2 wielen of hoger), Sold Secure Silver (of Gold), Onguard of SRA en moet bij diefstal aan een vast punt bevestigd zijn.
Wielen of banden zijn niet gedekt als ze los van de fiets gestolen worden.
Esthetische schade (krassen, deuken, ...) zijn niet gedekt.
Schade als gevolg van deelname aan een fietswedstrijd wordt niet gedekt.
Accessoires wanneer hun waarde niet wordt toegevoegd aan de verzekerde limiet of wanneer ze niet stevig op de fiets zijn gemonteerd.
Zie de volledige lijst van uitsluitingen in onze Algemene Voorwaarden.
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding in geval van een incident moet u zich houden aan een aantal van de onderstaande regels. Indien u meer details of verduidelijking wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij zullen u graag antwoorden.
Voor een tweedehands fiets moet u volgende zaken ondernemen :
Stuur ons 5 foto's (voor, achter, links, rechts, serienummer) van de te verzekeren fiets binnen 14 dagen na het afsluiten van uw verzekering;
Geef ons het serienummer;
Als u dat niet doet, annuleren wij uw verzekeringscontract en vergoeden wij u de betaalde verzekeringspremie;
Voor een nieuwe fiets die meer dan 30 dagen geleden is aangeschaft, moet je het volgende ondernemen:
Stuur ons 5 foto's (voor, achter, links, rechts, serienummer) van de te verzekeren fiets binnen 14 dagen na de startdatum van uw verzekeringscontract;
Bezorg ons het serienummer binnen 14 dagen na de aanvangsdatum van uw verzekeringscontract;
Als u dit niet doet, zullen wij uw verzekeringscontract opzeggen en de betaalde verzekeringspremie terugbetalen;
Voor een nieuwe fiets die minder dan 30 dagen geleden werd aangeschaft, moet je het volgende ondernemen:
Bezorg ons het serienummer binnen 14 dagen na de aanvangsdatum van uw verzekeringscontract;
Als u dit niet doet, zullen wij uw verzekeringscontract opzeggen en de betaalde verzekeringspremie terugbetalen;
Heb je hulp nodig onderweg?
In geval van problemen onderweg (ongeval, platte band, batterij, diefstal, ...), bel direct 02 541 92 01, wij komen uw fiets gratis ter plaatse herstellen en indien nodig zetten wij u af bij u thuis met uw fiets of bij de hersteller van uw keuze.
Is je fiets gestolen?
U moet binnen 24 uur aangifte doen bij de politie en de schade online melden (dit duurt minder dan 5 minuten).
Is uw fiets beschadigd?
U moet de schade online melden binnen 8 dagen na het ontdekken van de schade.
Of uw fiets nu gestolen of beschadigd is, onze experts zullen uw claim zo snel mogelijk behandelen om de schadevergoeding te berekenen die u kunt ontvangen. Je kunt je ontspannen, het zal snel in orde komen.
Hier zijn de verzekeringspolissen die u kunt raadplegen en downloaden.
Lees de algemene voorwaarden altijd zorgvuldig door, om precies te weten welke voorwaarden moeten worden nageleefd, welke garanties worden geboden en welke uitsluitingen er zijn.
Als u nog vragen heeft, of als u opheldering nodig heeft, aarzel dan niet om ons te bellen. op +32 2 588 97 16 of per e-mail: contact@qover.com. Onze medewerkers staan altijd klaar om uw vragen of zorgen te beantwoorden.
U kunt uw jaarverzekering vandaag afsluiten met een startdatum tot 6 maanden later en u kunt dus de dag na de vervaldatum van uw huidige polis uw "Qover " polis starten.
Vergeet in ieder geval niet om uw verzekeraar minstens 3 maanden voor de hernieuwing van uw contract op de hoogte te brengen van uw wens om uw contract op te zeggen.
U kunt het verzekeringscontract op de hoofdvervaldag opzeggen. Hiervoor moet u ons ten minste 3 maanden voor de hoofdvervaldag schriftelijk op de hoogte brengen.
U kunt het verzekeringscontract opzeggen als wij het tarief of de algemene voorwaarden wijzigen.
U kunt uw contract na stilzwijgende verlenging te allen tijde kosteloos en zonder boete opzeggen. De opzegging wordt van kracht één werkdag nadat de beheerder is ingelicht.
Na een claim heeft u een maand de tijd om het contract op te zeggen vanaf de datum van betaling of weigering van de vergoeding.
U kunt het contract binnen 14 dagen na ontvangst van de bijzondere voorwaarden en algemene voorwaarden zonder redenen, opzeggen.
Ons team staat voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. Aarzel niet om contact met ons op te nemen!
Voor elke assistentie met uw fiets, neem contact op met Qover Assistance (24 uur per dag, 7 dagen per week): 02 541 92 01